Geef Rutte-2 de rode kaart – met Hans van Gemert als lokale kandidaat

9 maart 2015

Geef Rutte-2 de rode kaart – met Hans van Gemert als lokale kandidaat

Op 18 maart hebben de kiezers voor het zeggen. Jij dus. Je stem is voor de toekomst van Brabant. Maar tegelijk ook voor de toekomst van Nederland. Want Provinciale Staten kiezen na de verkiezing de leden van de Eerste Kamer. En die leden mogen ontwerp-wetten van dit kabinet goed- of afkeuren. De SP heeft genoeg van dit rechtse kille afbraakbeleid.

Met bezuinigingen op zorg en hoge huurverhogingen. We zijn steenrijk in Nederland, maar de verdeling ervan is oneerlijk. Geef daarom Rutte-2 op 18 maart de rode kaart!

Stem je daarbij graag op een plaatselijke kandidaat? Dat kan. Hans van Gemert uit Gemert, voorzitter van de plaatselijke SP, is kandidaat voor Provinciale Staten. Op de verkiezingslijst vind je hem bij lijst 4 (SP) op plaats 30, onderaan de pagina.

Brabant

Ook voor Brabant is een sterke SP belangrijk. De afgelopen periode heeft de SP in Brabant geregeerd met VVD en CDA. Dat was niet altijd gemakkelijk. Toch is er veel bereikt. Een paar voorbeelden.

Mede door de SP zijn de vele miljoenen die Brabant heeft ontvangen uit de verkoop van Essent it geld niet uitgegeven aan onnodige projecten. De SP zou graag zien dat een deel van dit geld weer in een provinciale energiemaatschapij wordt gestoken. Dit voorkomt dat we afhankelijk  zijn van 2 of 3 machtige veelal buitenlandse energiemaatschapijen. Die de markt in handen hebben en de prijs bepalen.

Goedkoper openbaar vervoer voor mbo-jeugd

De SP heeft er voor gezorgd dat de mbo- jeugd voor de helft van de prijs per openbaar vervoer naar school kan.

Door de SP is de ecologische hoofdstructuur in Brabant uitgevoerd, mede omdat SP-gedeputeerde Johan van den Hout dit in zijn portefeuile had. Om problemen op dit gebied (volksgezondheid, mestproblematiek) te lijf te gaan is de SP  voorstander van het sterk verminderen van de veestapel. Door te proberen de zware lobby van het ZLTO en het CDA te doorbreken, is het gelukt om die opmars van uitbreiden deels te stoppen.  Wat zou er gebeurd zijn als de SP niet in de coalitie gezeten had?

100 procent hinder

Hoe nu verder? De SP blijft streven naar het sterk verminderen van de veestapel. Het is algemeen bekend dat 70% van de dieren voor export is bestemd, dus in Nederland niet nodig. 30% gebruiken we voor eigen consumptie. Bij nertsen is bijna 100% van de vellen voor de export. Maar wij burgers en omwonenden hebben 100% hinder (op gebied van leefbaarheid en gezondheid) van de intensieve veehouderij.

Het gaat om de mensen

Door het beleid van Rutte-2 zijn er massale ontslagen in Brabantse zorginstellingen. De SP vindt dat de provincie met de gemeenten om de tafel moet voor het bedenken van oplossingen voor het verdwijnen van arbeidsplaatsen. Maak nieuwe arbeidsplaatsen en zorg voor om – en bijscholing van werkenden in de zorg, vindt de SP. Het gaat om de mensen, niet om de managers en het geld!

Niet de ambtelijke regeltjes zijn het belangrijkste, maar daadwerkelijk hulp op maat. Als er in tijden van een crisis wel miljarden uitgegeven kunnen  worden aan banken en hun falende directeuren, dan toch zeker ook aan gezinnen die in een crisis zitten waar ze niks aan kunnen doen.

Daarom is je stem op de SP heel hard nodig. Om Brabant gezonder en socialer te maken. Geld moet niet op de eerste plaats staan, de menselijke maat, leefbaarheid, gezondheid en milieu wel.

Thuis blijven helpt niet, SP stemmen wel! Reken af!