Bereikbaarheid en Leefbaarheid

8 juli 2019

Gemert-Bakel lijdt nederlaag

Het ging er heet aan toe in de vergadering van de Gemeenteraad donderdag 2 juli. In het begin leek het nogal mee te vallen omdat ondermeer het punt Groeskuilenstraat (wij schreven daar vorige week al over) van de agenda afgevoerd werd. De reden? Er is grote onzekerheid ontstaan over allerlei plannen doordat de Raad van State een streep gezet heeft door de zogenaamde PAS regeling (Programma Aanpak Stikstof).

7 juli 2019

Nattigheid......

Ondanks de droogte speelt water in de gemeentepolitiek momenteel een hoofdrol. Allereerst gaat het dan natuurlijk over het zwembad. Het college van B&W heeft besloten om met Fitland in zee te gaan. Het argument is dat het plan van de Gemertse Watervrienden financieel te weinig zekerheid biedt bij eventuele toekomstige exploitatietekorten. Opvallend is dat hier een puur financiële  redenering gevolgd wordt. Als SP Gemert-Bakel vinden wij dat je geen betere waarborg kunt hebben dat dat een project door de eigen bevolking gedragen en ondersteund wordt. Zij zal er in de toekomst alles aan doen om het schip drijvende te houden. Het is immers hun project! Het college heeft kennelijk weinig vertrouwen in de eigen inwoners. En het mist een vette kans om te laten zien dat wat burgers vinden en graag willen er toe doet! Kortom bepaald geen spetterend beleid!

19 maart 2018

SP KIEST VOOR BEREIKBAARHEID EN LEEFBAARHEID

Een goed bereikbare stad en leefbare dorpen en woonwijken: wie wil dat niet? Om dit te bereiken bestaat er niet slechts een simpele oplossing maar moet je verschillende dingen tegelijk doen. Volgens de SP is dit heel goed mogelijk en zijn we in onze regio goed op weg!