Sociaal Domein

29 april 2020

Stop de huurverhoging

Juist in de coronacrisis komen mensen in de problemen door een hogere energierekening, hoge huurprijzen of de staat van hun woning. Ondertussen gaan de huren per 1 juli voor velen nog verder omhoog. We betaalden al veel te veel en we gaan straks nóg meer betalen.

14 maart 2019

Een sociale Gemeente?

Onlangs heeft  bijna iedereen weer de jaarlijkse aanslag Gemeentelijke en Waterschapsbelastingen ontvangen.

31 juli 2016

Waarom niet alle keukentafelgesprekken opnieuw?

In de laatste vergadering van de gemeenteraad voor de zomervakantie stond de jaarrekening van 2015 centraal. Met name de 3.5 milj. euro die over zijn in 2015.

2 juli 2016

2,4 miljoen sociaal gemeentegeld niet voor ander doel gebruiken

De gemeente Gemert-Bakel lijkt uit een diep financieel dal opgekrabbeld te zijn. Met de presentatie van de jaarrekening 2015 kon het gemeentebestuur trots victorie kraaien, want er was een overschot van maar liefst 3.576.000 euro.

15 juni 2016

Onterecht gekort op huishoudelijke hulp?

GEMERT-BAKEL - “Onterecht gekort op huishoudelijke hulp? Herken je dat ?” De SP Gemert-Bakel organiseert een middag om vooral te luisteren naar wat er op dit gebied speelt bij de mensen in Gemert-Bakel. Iedereen is welkom  tijdens dit SP- café op donderdag 30 juni van 14.00 uur tot 17.00 uur in huiskamercafé ‘Met zonder Ruis’.