Onterecht gekort op huishoudelijke hulp?

15 juni 2016

Onterecht gekort op huishoudelijke hulp?

GEMERT-BAKEL - “Onterecht gekort op huishoudelijke hulp? Herken je dat ?” De SP Gemert-Bakel organiseert een middag om vooral te luisteren naar wat er op dit gebied speelt bij de mensen in Gemert-Bakel. Iedereen is welkom  tijdens dit SP- café op donderdag 30 juni van 14.00 uur tot 17.00 uur in huiskamercafé ‘Met zonder Ruis’.

Dit huiskamercafé ligt in het centrum van Gemert, bij het Gelind en De Bonengang. Het is bereikbaar via de Virmundtstraat (auto) of Ridderplein/Kerkstraat (te voet). Via het Ridderplein is de ingang het beste te bereiken via de Pelikaangang, naast het Ridderhof. Parkeren is onder andere mogelijk aan het Gelind of bij de St. Janskerk (en dan de Kerkstraat oversteken) of aan het Ridderplein.

Hulp gekort en geld over

De overheid wil dat ouderen steeds langer thuis blijven wonen. Tegelijkertijd wordt de huishoudelijke hulp  flink gekort. Soms worden beroepskrachten vervangen door  langdurig werklozen of vrijwilligers. En de gemeentes houden hier veel geld aan over. Ook in Gemert-Bakel. Dat dit niet klopt, daar zal iedereen het wel over eens zijn. Maar wat gaan we er aan doen?

WMO-aanvraag

En misschien heb je problemen ondervonden met je Wmo-aanvraag? Weet je waar en hoe je  bezwaar kunt maken? Een zogenaamde “cliëntondersteuner” zal je tijdens deze middag informeren en ondersteuning bieden. Hij is onafhankelijk van de gemeente.

Er is  een uitspraak van de Raad van State waar je je voordeel mee zou kunnen doen. En misschien kan de SP je helpen met je bezwaar. Graag willen we luisteren naar jouw verhaal.

De eerste tas koffie is voor rekening van de SP.