Gemeentelijke Financien

14 april 2019

Jojoën (golven) met de werkelijkheid van de golfbaan

Het viel te verwachten ondanks alle ontkenningen van het college en de prachtige perspectieven van de beheersstichting van de golfbaan. Er was nog geen rooie cent door de gemeente in de golfbaan gestoken en alle financiële problemen zouden opgelost worden. Er hoefde bij de laatste gemeentebegroting geen geld gereserveerd te worden en het risico was ook helemaal niet zo groot werd door het college gesteld. Wat een prachtige golf. Het zou een hole-in-one worden om in golftaal te zeggen.

13 december 2018

Is dit verspilling van gemeenschapsgeld?

In de maand juni 2018 werd op de Schoolstraat te Bakel een wegversmalling aangelegd. Door de Dorpspartij werden hierover aan het College al vragen gesteld. Voornamelijk over de verkeerstagnatie tijdens de spitsuren. Mede oorzaak was het verkeerd om plaatsen van de verkeersborden. Ook was de doorgang van deze versmalling veel te nauw. Hierdoor werd ook door zwaar (landbouw) verkeer de wegversmalling kapot gereden.

16 november 2018

Hoe het RECHT toch zegeviert

Een jaar geleden stuurde de SP Gemert-Bakel een open brief aan het college van B&W en de toenmalige gemeenteraad over een convenant WMO en regresrecht. Wij werden geïnformeerd over dit onrecht door Martinus Brekelmans en Maria Smulders, advocaten.

24 oktober 2018

Golfbaan blijft zorgenkind

De golfbaan op de Stippelberg blijft voor Gemert-Bakel toch wel een hardnekkig zorgenkindje. De gemeente heeft inmiddels maar liefst 13 miljoen euro in de golfbaan geïnvesteerd. Een krankzinnig bedrag, vindt de SP Gemert-Bakel. Dan wil je als burger op zijn minst toch wel weten wat er gebeurt met je gemeenschapsgeld: Wordt dit wel goed besteed?

9 juli 2018

NEW GEMERT-BAKEL: Amerikaanse claimcultuur slaat toe in Gemert-Bakel

Het is maar een plattelandsgemeente in het oosten van Brabant, maar je waant je in de Verenigde Staten van Amerika. We zijn al zover van ‘huis’ dat we te maken hebben met overgewaaide neoliberale gewoonten en gedragingen. Slechts één ding is hierbij van belang: GELD. Waarom willen sommige mensen alleen nog maar meer geld zien, verblind als ze zijn door eurotekens.

8 december 2017

Brief aan B&W: regresrecht en WMO

Aan het college van B&W van de gemeente Gemert-Bakel

2 juli 2016

2,4 miljoen sociaal gemeentegeld niet voor ander doel gebruiken

De gemeente Gemert-Bakel lijkt uit een diep financieel dal opgekrabbeld te zijn. Met de presentatie van de jaarrekening 2015 kon het gemeentebestuur trots victorie kraaien, want er was een overschot van maar liefst 3.576.000 euro.