SP organiseert provinciale actie-avond tegen megastallen

22 februari 2010

SP organiseert provinciale actie-avond tegen megastallen

De SP-Statenfractie Brabant organiseert op 26 februari een avond om actievoerende en betrokken mensen tegen de intensieve veehouderij in Brabant een steuntje in de rug geven, met elkaar kennis te laten maken en te bespreken hoe nu verder te gaan met de activiteiten tegen de megastallen.

De laatste jaren is er veel te doen geweest over de uitbreiding van de intensieve veehouderij in onder andere landbouwontwikkelingsgebieden. De SP maakt zich net als veel Brabanders zorgen over deze ongewenste en ongezonde ontwikkelingen. De Statenfractie van de SP in Brabant ondersteunt de actievoerende en betrokken mensen zoveel mogelijk in raad en daad.

Op de avond zullen SP-Tweede Kamerlid Hugo Polderman en SP-Statenlid Veerle Slegers spreken. Daarnaast zijn er sprekers van lokale actiegroepen, zal verder ingegaan worden op de gezondheidsrisico's en andere maatschappelijke
aspecten van de intensieve veehouderij.

De avond vindt plaats in zaal Hercules in Diessen, inloop met koffie vanaf 19:30 uur en start van het programma om 20.00 uur. Adres: Rijtseweg 1, 5087BJ te Diessen.

Naast politici en maatschappelijke organisaties zullen ook omwonenden en andere belanghebbende burgers de gelegenheid krijgen om mee te praten en is er ruimte voor vragen en opmerkingen. Hebt u specifieke vragen of opmerkingen en wilt u die alvast delen, dan kunt u ze sturen naar rboersbroek@brabant.nl (fractiemedewerker SP-Statenfractie). Hebt u actiemateriaal of informatie, dan hebt u deze avond de gelegenheid om die te verspreiden.

Graag tot ziens op de 26e!

Meer info:

Ramon Boersbroek 0681000682