SP opent meldpunt ‘huur te duur’

6 november 2014

SP opent meldpunt ‘huur te duur’

Samen met huurders voor wie de huur te duur is knokken voor betaalbaar huren. Dat wil SP-Tweede Kamerlid Sadet Karabulut. Daarom wil zij de verhalen van huurders horen. De landelijke SP is daarom gestart met een digitaal meldpunt voor huurders. Dit onder het motto ‘huur te duur’. De afdeling Gemert-Bakel van de SP roept huurders uit Gemert-Bakel op om hun verhaal aan Sadet te schrijven. Als de huur te duur is. Zie www.sp.nl/thema/wonen

Het melden van je verhaal gebeurt anoniem. Eventueel kun je contactgegevens doorgeven.

‘Ik hoor steeds vaker dat mensen hun huur niet meer kunnen betalen. Deze signalen worden door het kabinet weggewimpeld’, aldus Karabulut op de SP-site. Zij wil nu de verhalen van de huurders horen. Daarmee wil ze de minister de dramatische gevolgen van zijn beleid laten zien.

Lagere huren

De SP wil de extra belasting voor verhuurders, de verhuurderheffing, in drie jaar tijd afschaffen. Want deze extra belasting wordt doorberekend in de huurprijs en treft de huurder. Volgend jaar zullen de huren opnieuw verhoogd worden. Dit is onder andere een gevolg van het woonakkoord, gesteund door VVD,PvdA, D66, ChristenUnie en SGP.

De SP pleit voor lagere huren en het bouwen van betaalbare huizen.