Dank aan SP-stemmers

21 maart 2017

Dank aan SP-stemmers

Onze oproep om te komen stemmen voor de 2de Kamerverkiezingen heeft mede bijgedragen tot een massale opkomst. Ruim 80% van de stemgerechtigden in onze gemeente is gaan stemmen.

En waar we als afdeling van de SP heel erg trots op zijn, is het feit dat daarvan 15,8% op de SP stemde. Dat is meer dan 5% hoger dan de SP landelijk kreeg. Het waren maar liefst 2963 stemmen. In aantal stemmen zelfs meer dan bij de vorige 2de Kamerverkiezingen. Bij het Kunstlokaal en in zorgcentrum ‘Ruijschenbergh’ kregen we het grootste aantal stemmen. Als 3de partij in Gemert-Bakel kwamen we dus opvallend goed uit de bus. Dat betekent dat er in Gemert-Bakel veel SP-sympathisanten zijn. Hartelijk dank voor jullie stemmen.

Wij willen graag mensen helpen die echt hulp nodig hebben. Je hoeft daarvoor geen SP-er te zijn, we zijn er tóch voor jou.

Wat doen we zoal met de WMO bijvoorbeeld t.b.v. huishoudelijke hulp?

Een voorbeeld waar me ons mee bezig houden is de huishoudelijke hulp. Heb je ondersteuning nodig bij de aanvraag of om een bezwaar in te dienen, laat het ons weten. We komen dan met je praten en bekijken samen wat te doen staat. We kunnen er voor zorgen dat er iemand aanwezig is als ondersteuning bij gesprekken met de gemeente en zorgaanbieder. M.n. oudere mensen hebben die hulp nodig, maar durven niet. Daarom de vraag aan familie of mantelzorgers om onze hulp in te roepen. Een verbaasde dochter van een 85-jarige vrouw zei: “Doen jullie dat ook al!” en liet blijken dat ze erg blij was met de hulp. Wij zeggen dan: “We zijn niet voor niks juist een actiepartij en niet een pluchepartij.” Zo hebben we gelukkig al verschillende mensen kunnen helpen.

Ontwikkelingen in de omgeving zoals Q-koorts en veehouderijen.

Een ander voorbeeld is het feit dat we opkomen voor mensen die problemen ondervinden met ontwikkelingen in hun omgeving. De Q-koorts is zo’n probleem. Omdat er in Bakel plannen liggen voor uitbreiding van geitenstallen hebben we vragen aan B&W gesteld. Maar ondanks herhaalde oproep heeft de gemeente nog steeds geen antwoorden gegeven. Afgezien van het gegeven dat de gemeente verplicht is te antwoorden, getuigt het van weinig fatsoen niets te laten weten. De vragen zijn in december al gesteld en nog steeds geen inhoudelijke reactie. En dan de mond vol hebben met woorden als ‘de burger staat centraal’.

Ook wat dit onderwerp betreft, kun je je bij ons melden en kunnen we gezamenlijk bekijken wat we verder hier aan kunnen doen.

Lid worden?

Gaat je sympathie verder dan alleen in het stemhokje dan ben je van harte welkom als lid. Wij willen graag een gesprek met je aangaan om te vertellen hoe onze afdeling in elkaar zit en wat we allemaal doen. Bel ons op 06-23234859 of kijk op onze website om een mail te sturen.

Wij zien je graag tegemoet als nieuw SP-lid.