“Even voorstellen” Chris Remmers - Nummer 5 op de kieslijst.

1 maart 2018

“Even voorstellen” Chris Remmers - Nummer 5 op de kieslijst.

Mijn naam is Chris Remmers, woonachtig in Bakel.

Op 21 maart zijn de gemeenteraadsverkiezingen. Dit keer valt er voor Gemert-Bakel wat meer te kiezen dan voorheen, want ook de SP doet mee. In 2014 waren we nog niet zover, maar na 4 jaar hard werken zijn we er nu klaar voor.

De SP staat voor een samenleving waarin menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit centraal staan. Deze waarden zijn landelijk maar ook lokaal het uitgangspunt van ons politiek denken en doen. De SP Gemert-Bakel is autonoom, dat wil zeggen dat we ons eigen verkiezings-programma opstellen en het beleid bepalen dat de SP fractie in de gemeenteraad wilgaan voeren. Op deze wijze kunnen kunnen we aandacht besteden aan die zaken die van belang zijn voor Gemert-Bakel.

In de komende periode zal ik me gaan bezighouden met algemene zaken (openbare orde en veiligheid) en financiën. Hierbij alvast wat ambities voor de komende raadsperiode.

Veiligheid is een thema dat de komende periode veel hoger op de agenda moet moet komen en dat bij alle besluiten van de gemeenteraad een vast punt van afweging moet zijn. Gezien een chronisch tekort van politie-personeel landelijk kunnen we moeilijk een beroep doen op inzet van extra politie t.b.v. beveiliging, handhaving, etc. We vinden dat de gemeente Gemert-Bakel in overleg met de Vereniging Nederlands Gemeenten (VNG) moet ijveren voor meer politiemensen, zodat ook in het buitengebied beter gehandhaafd kan worden.

Woonkernen en/of locaties waar groepen van mensen bijeenkomen mogen nooit binnen de gevarencirkel van BRZO bedrijven vallen. En zeker niet in de omgeving van mensen die minder zelfredzaam zijn, zoals kinderen en ouderen.

Vele jaren heeft de gemeente Gemert-Bakel onder verscherpt toezicht gestaan van de provincievanwege financieel wanbeleid. Door de grote tekorten moest de bevolking op 2 manieren hiervoor bloeden. Als eerste gingen de belastingen omhoog, de OZB is in Gemert Bakel nog steeds het hoogst van heel Noord Brabant en als tweede werd er flink geschrapt in subsidies voor verenigingen en organisaties.

We kunnen nu constateren met de laatste begrotingen dat er weer een plusje gedraaid wordt, mede dankzij geld uit de WMO-pot. Maar de huidige gemeenteraad moet ook weer niet te euforisch doen over het bereikte resultaat. Als een van de collegepartijen geen verantwoording voor de begroting van 2018 durft te nemen omdat die “geen getrouw beeld geeft van de inkomsten en uitgaven van de komende jaren” is er nog volop werk aan de winkel.

Om al onze ambities te kunnen waarmaken hopen we op uw steun op 21 maart a.s.

Reacties

Ik vind jullie programma er goed uitzien. Echter wil ik graag weten hoe jullie denken over het permanent wonen op recreatie park De Kanthoeve. Ik ben niet zo jong meer en woon er al vele jaren met veel plezier en met buren die naar mij omzien.